Sunday, May 20, 2012

من رسائل القراء 5 Messages from Readers 5

i am in a real problem and i don't know what to do.
i thought about leaving home and start a new live but my father wont leave me.
i just can't live like that any more
can't live normally
act normally
i have a very big future
but if i stayed like that my life will end in a very bad way
he is havig sex with me scinse i was 7 years old
and now i am 23
when my mother find out she tried to kill me as if am the wrong
not he
and now she hates me and want to marry any one just to leave
even before she know all she cares about is me leaving
they get me engaged when i was 17 and he left me at 19
when i got graduated i chose to work in two jobs for 14 hour a day just to stay away from home
but i fall in love with some one and my father knew
so he made me leave my night job
i tried to kill my self like 6 time in my life because of him but for some reason God always save my life
i can't talk to any one coz no one would understand
like for example
couple weeks ago
one of my friends came to visit me at work
they said that we were doing some together
and start to treat me like am a whore
i thought of you coz of what you did
i think you may understand the problem
that am in
i swear am a good person and i am trying to be some one

انا كانت جات عليا فتره صدقت ان انا المشكله
بابا مش بيقبل لا
كذا مره كان هيقعدني من التعليم
علشان قلت لا
واحيانا كان يضربني
ماما عرفت بالصدفه
وساعتها لامتني انا
والله مسكت السكينه
وكانت عايزه تموتني
انا كنت فاكره لما تعرف هتحميني منه
هي محملاني انا الغلط
من ساعت ما اشتغلت
وانا عايزه اسيب البيت
واعيش لوحدي
علشان ابعد عنه
هي شافت
مرتين
وفي المرتين رد فعلها السكينه
المشكله انا مش عارفه اعيش
ومش عارفه اتعامل مع الناس
المجتمع اللي انا فيه ده رغم انهم المفروض ناس مثقفه متخلفين
هو مش هايسيبني
قالي لو سبت البيت
هيبلغ عليا اني سرقت فلوس من البيت
وهربت
ممكن اكون ماشيه في البيت عادي
بيروح شاددني
وانا في ثانوي
كتير كنت بقاوم
كانت بيكتم نفسي لحد ما يغمي عليا
ولما افوق
الاقيني من غير هدوم
وهو بيعمل
ولما دخلت الجامعه
كان ده ثمن انه يدفعلي المصاريف
قلتله هروح اقدم بلاغ
او اروح لاي حد من بتوع حقوق الانسان او حقوق المرأه
وبرضه مهموش
وقالي اخواتك اللي هيتبهدلوا
اذا كان مره قال لهم انه هيسيب البيت
راحت مامتي قالت لاخواتي ان انا السبب
قرفته وخليته عايز يسيبهم
بقولك لما عرفت
كانت عايزة تقتلني
والله مسكت السكينه وجاتلي
وهو اللي مسكها وحاشها
ومره تانيه
كانت من شهرين
لما لقيت مفيش حل
اخدت كل البرشام اللي عندي
وراح قال لها اني اخدت الدوا وهموت نفسي
قالتله سيبها
خلينا نخلص
وهو اللي جه هو واخويا الصغير
وفضلوا معايا لحد ما شربت ميه بملح علشان ارجعهم
هي محملاني انا الغلط
مش هو
هي دي مصيبتي الاكبر
احيانا لما كنت صغيره في ثواني
وقت ما هي اقنعتني اني انا الغلطانه
كنت بقعد افكر
طيب لما كان عندي 7 سنين ايه اللي غلطت فيه
يخليه يعمل كده
انا مش هاممني اللي فات قد ما هاممني ان مستقبلي اللي دفعت كتير علشان ابتديه هينتهي لو فضلت كده
انا مش عايزه اتجوز لانه هو مستني اني اتجوز علشان يكمل
للاخر معايا
انا لسه فيرجن
هو بيعمل كل حاجه معاده انه يدخله
يعني بيعمل من برا او من ورا
حاسه بنار في جسمي
عماله تاكل فيا
عارفه لما تحسي ان كل يوم معاناه
ولا المجهود اللي بعمله علشان اقدر اكمل طبيعي
واشتغل
علشان محدش يحس باللي جوايا
انتي عارفه لو شافني بتكلم مع حد من اخواتي
يبهدلني
ويقولي اني بعمل كده معاهم
الموضوع لما ابتدي
انا مكنتش فاهمه
ايه اللي بيحصل
كنت في ثالثه ابتدائي
ولما فهمت
معرفتش اكلم ماما
وبقيت اتخانق واقاوم
ولما كنت بقاوم
كان بيكتم نفسي لحد ما يغمي عليا
قضيت تقريبا 4 سنين علي الحال ده
لحد ما انا تعبت
لاني جسمي كان بيبوط
و ايديا كل مره كانت تتلوي
وافضل رابطاها
وجسمي يزرق من الضرب
فكرت اقتله كتير
بس النتيجه كانت اني هدخل السجن
عارفه في كام بنت في السجن علشان قتلت جوز امها لما حاول يعتدي عليها
مجرد ما شاهد واحد يقول محصلش
بتبقي جريمه قتل
هو لما يلاقيهم مشغولين
في اي حته
بيحصل كده
احيانا في المطبخ
احيانا في الحمام
اوقات في الطرقه
اللي بيلاقيه
كل لما ببص في وشه بشوف كل مره عمل كده فيا
مش بقدر
بحس كأن في حبل حوالين رقبتي ومش قادره اتنفس
انا وصلت لمرحله مبقتش قادره والله
فضلت مستحمله كتير
انتي عارفه وانا في الكليه كانت اول معرفتي بان امريكا دوله الحريات وانها بتادفع عن حريه الناس وكده كان عندي تقريبا 17 او 18 سنه
ودخلت علي الموقع بتاع السفاره وبعتهلم ايميل حكيت فيه اللي حصلي
كنت فاكره انه كده ممكن حد يساعدني
وانتي تاني مره اتكلم
انا بقالي سنين مستسلمه
كل اللي كنت بعمله بغمض عيني
وادعي انه يخلص بسرعه
ولما يخلص
مش بفكر
في الموضوع
كأنه محصلش
بعمل كده من ساعه ما دخلت الجامعه
لما ببص لامي بحاول افهم
هي ليه بتعاقبني كده
مش بفهم
كانت عايزه تموتني
انا
علشان تكمل حياتها
انا اعترف ان الموضوع عملي عقدة
وبقيت مريضه نفسيه
وفي فتره كان عندي ستكهولوم سندروم
لحد ما شفتها في الفيلم
وعرفت
ان ده اللي عندي
كتير اتخانقت مع ماما بسبب كده

انهارده
بعد ما خلصت شغل
جه علشان ياخدني البيت
واحنا في الطريق لقيته بيقولي
انا عايز اتكلم
قلتله اتكلم
قالي انه زعلان مني لانه شاكك
اني بعمل كده مع حد بره
وانه عايز هو بس اللي يكون في حياتي
يقولي عايز يبقي عشيقي تخيلي
قلتله انت مبتفكرش غير بنصك اللي تحت انا بنتك
انا بجد تعبت
انا خايفه علي اخواتي
وخايفه من الهجوم اللي هتعرضله لو الموضوع اتعرف
ده غير ان اللي شغالة معاهم دماغهم متخلفه
لو إغتصبني تاني هموت نفسي
وارتاح منه ومن قرفه

Aliaa Magda Elmahdy: صاحبة صاحبتي أبوها بيغتصبها برضه 

في كتير زيي

Aliaa Magda Elmahdy: و مامتها لما عرفت طعنتها بالسكينة مرتين برضه

يانهاري
كلهم واحد